lørdag 21. august 2010

Min tredje uke i Nairobi...

Dagene flyr, men jeg tenker også mye på dere der hjemme! Spesielt når jeg får meldinger om at ting ikke er helt som det pleier for alle. Da har det denne uka vært stunder her hvor Norge føles veeldig langt borte! Love you!

Denne uka startet med at Rita og jeg fikk installert vår splitter nye LG vaskemaskin. Ingen av oss hadde verken opplegg eller plass til den i leiligheten, men da vi foreslo at vi kunne ha den i boden min, var arbeiderne i gang med avløp og rørlegging på dagen!! Er imponert!!!


Historien forteller også at leiligheten min har vært noe ekstra ”fuktig” (les: vannlekkasje) i et par runder i fbm dette, men det vier vi liten oppmerksomhet her...


Selv om det har vært ut-ogkjøre-mage, kaldt vann og maurinvasjon på kjøkkenet, er livet godt å leve her! Flere dager når jeg har kommet hjem fra jobben, har det ligget avokado på dørmatta. Deilig med elever fra skolen som klatrer opp i avokadotreet vårt og henter ned det som er litt utilgjengelige for meg. Ellers koser jeg meg med mye sosialt samvær. Tekoppen og stearinslysene er ikke å undervurdere her heller. Har også rukket en joggetur, en liten tur i treningsrommet og et kveldsbad i bassenget (i måneskinn)  innimellom ”Welcome to East-Africa”-møte, skolestyremøte, bønnemøte, middagsbesøk og filmkveld!

Lærerne popper popcorn
til filmkveld!

Rita og jeg fant veien til et bruktmarked i går. Der prøvde jeg å prute på et par sko som så ganske nye ut. Jeg fikk prisen ned til omtrent det halve av det selgeren startet med. Da jeg gikk av gårde med innkjøpet mitt, sa Rita: Nå betalte du godt! Jeg snudde meg og så det største gliset jeg har sett!! HA HA! Selgeren var storfornøyd med å ha fått en veldig god pris!! Men jeg er storfornøyd med skoa, så – whatever!




Noen glimt fra livet på tomta...
Gresshoppa og meg!

Avokadotre








Senteret

Blomster er utrolig billig her!

I dag er jeg veldig spent! Vi skal nemlig på tur inn til en av de største slummene her i området. En kenyansk venn av Hans Karl skal vise oss rundt, før vi tar en tur på fotballkamp der også. Regner med at denne dagen vil gi meg helt nye tanker og perspektiver på ting her…

Nyt livet der du er!
Rannveig

1 kommentar:

  1. Det er såååå kjekt å følge bloggen din. Fortsett å skriv og legg inn bilder- d er en sann fryd å lese. Dette er et eventyr du må nyte til fulle min venn. Tankene går din vei rett som det er- utrolig glad i deg du fantastiske skapning!!!
    Stor klemm fra Vibeke

    SvarSlett