tirsdag 31. august 2010

Jeg er rik!

Da har jeg kommet meg ut på min første reise…Er jo tross alt reiselærer! Kom til Arusha i Tanzania søndag kveld etter en 6-timers skikkelig humpet busstur. Følte meg skikkelig som den mzungoen jeg er, eneste hvite og med fotoapparatet for hånden. Det ble rett og slett for flaut å bruke det, så jeg kan dessverre ikke få vist dere alle eslene, jordhyttene, de fargerike masaiene og den flotte naturen jeg satt og nøt. Kjedet meg ikke et sekund!!

Impala shuttle
Da jeg kom fram, ble jeg tatt veldig godt i mot av familien Malmin og fikk servert deilig middag. På rommet mitt lå det også velkomstgave med kort (kan vende meg til dette!): ”A Teachers Prayer: Help me, Lord, to see each of my children as uncut diamonds, may my teaching help to shape their lives, to reveal the brilliance You have lovingly placed in each of their hearts!”  Nydelig!!
Når vi er inne på gaver, fikk jeg også med meg en nydelig reisegave fra Marita i Nairobi. Den inneholdt alt hva jeg kan komme til å trenge av malariatester, kur, tyggegummi og nudler. Ingenting å si på omsorgen her altså!! Lovely people!!

Før jeg dro ble det endelig litt tid med Mary Felde fra menigheten hjemme. Hun jobber på en Bibelskole på andre siden av Nairobi og det var veldig koselig å ha henne på besøk på tomta på torsdag, men enda kjekkere å få se stedene der hun bor og jobber på lørdag. Hun tok meg bl.a. med på et barnehjemsbeøk i Jacaranda som gjorde sterkt inntrykk. Jeg håper jeg får tid til å dra dit flere ganger!



"He`s my father!"


Sist uke var den siste i fellesperioden. Det var rart og litt trist at så mange av de jeg har omgitt meg med daglig, skulle reise av gårde i tre måneder… Men det blir stas å sees igjen i desember!! Da skal gjesteboka fylles opp! He he… Men jeg koser meg jo med mange trivelige folk både her i Arusha og de ”fastboende” på tomta i Nairobi. Jeg er rik! …og det har virkelig flere betydninger!!  Jeg er rik på penger! Rik på venner! Rik på nåde! Rik på opplevelser! Store kontraster som må møtes med varmt hjerte og kaldt hode.
Er også utrolig takknemlig for alle dere der hjemme!! Love you!!

4 kommentarer:

  1. Ååååååååå det høres helt utrolig ut vennen. Elsker det at du nyter hvert sekund og klarer (lett) å se det skjønne i alt rundt deg. Du er god!! Stoor Klem fra Vibeke og fam

    SvarSlett
  2. Skjønne deg!! Det kommer nok snart litt andre perspektiver her har ejg blitt fortalt, men enn så lenge suger jeg inn alle inntrykkene!! Hils ale sammen

    SvarSlett
  3. Godt å se og høre hvordan opplevelsene dine er. Hold fast på rikdommene dine. Afrika :)

    Atle fetter

    SvarSlett
  4. Jeg skal holde fast, Atle!! Hvor var det du jobbet igjen, da du var i Afrika?

    SvarSlett