søndag 1. august 2010

Førsteinntrykkene...

Nå har jeg vært i mitt nye hjemland i litt over et døgn og tenkte jeg skulle prøve å sette ord på de første inntrykkene, men det er utrolig vanskelig! Hva skal jeg egentlig skrive?
Skal jeg skrive om luktene, den røde sanda, de vakre blomstene, palmene, kaktusene, banantrærne, mangotrærne, de ubeskrivelige gode avokadoene…? Eller skal jeg skrive om den varme og gode mottakelsen jeg har fått her, med flagg, roser og opptil flere deilige måltider sammen med mange nye og hyggelige bekjentskaper?
Jeg kan jo skrive om køen gjennom passkontrollen som varte og rakk i 2 og en halv time hvor vi stadig skiftet kø ettersom bl.a. en skranke stengte rett før det var vår tur, men som ga oss muligheter og god tid til å snakke med mennesker fra flere verdensdeler.
Skal jeg kan skrive om herlige Rita som er min reisevenn, kollega, nærmeste nabo og bilpartner. Og om kenyanerne som er åpne, blide, hjelpsomme og som liker å slå av en prat med hvem det enn skulle være?
Eller skal jeg skrive om min første kjøretur med venstrekjøring på smale og hullete veier med modige rektor Gunnstein instruerende ved min side når jeg kom for langt ut på kanten eller glemte at det faktisk kommer biler i min vei fra høyre når jeg skal ta venstresving?
Jeg vet ikke… Hva syns du?
Bortsett fra at jeg fryser litt, har det bare vært helt fantastisk å komme hit! Love it!!
Legger ut litt bilder av leiligheten min og hagen ++
Love, Rannveig

Dypt konsentrert!

Smale veier...








Fantastisk god middag!!

2 kommentarer:

  1. du e toeffe altsaa!!
    ser det e plass te meg og vib i leiligheten din.... <3

    SvarSlett