fredag 13. august 2010

Helt spesiell!! …og elsket…


Denne uka gikk kjempefort!! Og selv om det er godt over midnatt her, må jeg bare dele noen av ukas opplevelser. Etter forrige uke tok jeg en rolig helg mens de andre på tomta dro til Lake Naivasha. Jeg hadde på forhånd forhørt meg med Daniel Danger (språklæreren) om det var noen bra kirker i nærheten, så på hans anbefalning gikk jeg på søndag til Nairobi Pentacostal Church. Jeg var omtrent eneste hvite blant et par tusen kenyanere. Fascinerende! Likte også godt dansen som fulgte med sangen og musikken!



Uka har vært preget av tirsdagens skolestart, noe som alltid er stas når man får delta i 1.klassingenes enorme forventinger og spenning! Det var 4 nydelige elever og rørte forelde i klasserommet. Kjempekjekt! Dag nr 2 startet med at jeg fikk rose og flere brev og tegninger fra elevene. Kjempekoselig var det, og innholdet var jammen forbausende raust!




Da skoledagen nærmet seg slutten, spurte jeg elevene hva de hadde lært på skolen den dagen. Jeg hadde det faglige i tankene, og det første innspillet gikk også på det. Men jeg ble virkelig rørt da innspill nr 2 var: ”Vi har lært at vi er helt spesielle akkurat slik vi er!” It made my day!! Er det rart jeg koser meg på jobb?




Ellers har jeg masse koselig besøk her. Alltid noen som stikker innom på kvelden. …i alle fall fram til nå… (intern). I kveld stod Rita og jeg for kveldsmat til nyankomne Sveinung som skal være jobbe i Arusha, i tillegg til Hans Karl – fast innslag i vårt sosiale liv! Jeg har gått til anskaffelse av gjestebok, så nå får dere ta turen hit!! Hjertelig velkommen!

Sveinung, Rita og Hansemann!
Love, Rannveig

8 kommentarer:

  1. Hei Rannveig !

    Så koselig å lese om dine opplevelser i Afrika !
    Kjempefint at du trives så bra med jobb, hus og nye mennesker. Huset du bor i ser forresten veldig fint ut. Her hjemme er alt som vanlig, og Anders stortrives i barnehagen. Det var også stor stas for Fredrik og bli størst i barnehagen, og gå på førskole i barnehagen hver fredag. Han kan forresten skrive hele alfabetet og skrive alle tallene fra 1 til 10. Så nå øver vi på å skrive og regne! Kristian begynner på skolen til torsdag, og er veldig klar for det.
    Vi gleder oss til å følge med på dine Afrika opplevelser i løpet av året.

    Klem fra Hilde Kathrine,Bård,Kristian, Fredrik og Anders.

    SvarSlett
  2. Så stas å lese om gutta, og!! Og lykke til i ny jobb nå, Hilde!
    Jeg har hatt så mye glede av skoa du fant fram til meg - de var virkelig midt i blinken!! Stor klem til blues brothers m/ foreldre

    SvarSlett
  3. Hei! Nå har jeg endelig lest bloggen din. jeg blir sååå glad når jeg leser. Kjempeglad for at du har det så bra.Unner deg det virkelig, vet du!Nyt det å ha så få elever. Sikker på at du vil bety mye for hver av dem.Du har jo så mye å gi andre. Lykke til videre, skal bli fint å lese mer.Klem Randi L

    SvarSlett
  4. Takk, Randi! Stor klem til deg tilbake! Jeg heier på deg i det du står i, og håper på et godt år!!

    SvarSlett
  5. Hei. Da har jeg endelig fått lest hele bloggen din. Høres ut som om du lever i et eventyr. Skulle gjerne vært der med deg. Kan det stemme at du har Mathilde, dattern til Kristin, i klassen din? Verden er ikke stor. Jeg og Åsa var i barselgruppe med dem. Hils masse og kos deg videre.
    Klemmer fra Kari

    SvarSlett
  6. Ja, det stemmer! Skal hilse så mye tilbake! Vi kom fram til at nå har du to gode grunner til å komme!!!! ;-)

    SvarSlett
  7. Minst 2 gode grunner Ranveig. Så var det penger da...

    SvarSlett
  8. OOOPs Vært for mye sammen med Ranveig, mente selvsagt Rannveig.

    SvarSlett