torsdag 28. oktober 2010

Viljestyrke - hvor er du???


Nå sitter jeg her tredje torsdagen på rad, med angst pga at jeg ikke har gjort swahilileksene mine til morgendagens tre timer.  Forrige uke endte det med at jeg så en god film på kvelden og stod opp kl 5.30 dagen etter for å gjøre i alle fall noe. Det ble ikke så godt resultat av det akkurat, og både mwalimu Patrick og jeg selv var nok enige i at om jeg hadde hatt meg selv som elev, hadde jeg vært oppgitt. Ja, kanskje til og med blitt litt streng. Muligens hadde jeg også slått i bordet og sagt at det ikke var nødvendig å møte opp til timene når man ikke jobber i mellom... Alt dette tenkte jeg forrige uke og lovte meg selv bot og bedring. Men hva skjer?? Her sitter jeg igjen, torsdag kveld, klump i magen pga dårlig samvittighet OG LIKEVEL…studerer jeg? NEI! Jeg bruker faktisk min dyrebare tid på å blogge om at jeg burde bruke tiden på swahili…


Jeg tror jeg gir meg med en gang, jeg…
Kwaherini!!

1 kommentar:

  1. Du og du!! Skulle jo være mitt store forbilde på dette området:)

    SvarSlett