lørdag 23. oktober 2010

SAVN...


Nå er det oktober!! Tida går så fort… Jeg har vært i Øst-Afrika i 3 mnd og har det fremdeles veldig bra, men i dag slo savnet inn! Jeg savner dere der hjemme i dag! Til nå har det vært så mange nye inntrykk, og selv om jeg tenker på dere, har jeg ikke savnet dere – før NÅ! Det hadde vært sååå deilig med en kveld eller to …eller maaange… med tid til å dele litt liv sammen med dere!

Tid til å leke gjemsel, til å klemme og kose. Tid til å tenne noen stearinslys, krype opp i sofaen og dele noen hemmeligheter. Tid til å være der og støtte når ting er vanskelig. Tid til å sitte rundt et bord og dele et godt måltid, til å rake litt løv. Tid til en tråkktur eller to, til å diskutere et realityprogram som ”ingen” ser på. Tid til å bli blendet av et gullsmil, til å gå på konserter eller forestillinger MED billettene OG til riktig tid. Tid til å diskutere de dypere spørsmålene i livet, til å le så jeg får vondt i magen, til ”nachspiel” med noen utvalgte etter kvelder med mange folk og mange hendelser som analyseres. Tid til godteri og gode historier i en pause på jobben. Tid til å ”dukke opp” på en fest…eller ikke. Tid til å planlegge nyttårsfester eller andre begivenheter, til å dele en oralshake…eh mener Oreashake på Starbucks. Tid til Kidz. Tid til lange samtaler i bilen, til å sitte på kafè, gå på kino osv… tid, tid, tid!!!...med deg og deg og DEG!

Hadde litt lyst å legg ut litt bilder av dere, men siden jeg ikke orker å be om tillatelse fra dere alle, lar jeg heller være. Men jeg har dere her i hjertet mitt!! 
I sommer fikk jeg et smykke som betyr mye for meg! …fordi du Vibeke som ga meg det betyr mye for meg, og fordi det minner meg om at jeg utrolig heldig! Det vil jeg også dele med dere:
Du er

B´ful – Du er vakker!!
Gud har skapt deg helt unik, ingen er lik deg, ingen kan fylle din plass!
Løft hode og vær stolt av den du er!

Loved – Du er elsket
Om det er av foreldre, søsken, venner, mann, barn, naboer eller arbeidskolleger…Eller alle sammen… vet ikke jeg....Men det jeg vet, er at du er elsket av Gud! Høyt elsket! Han ser på deg og smiler! Han er fornøyd med deg! Han har gjort alt ferdig for deg!!

Blessed – Du er velsignet
Vet du – uansett hvordan du har det…I Norge er vi så velsignet med velstand, med tilbud om utdanning, legehjelp, stønader osv osv. Vi har det materielt sett veldig, veldig godt!!
Nyt av det!! ...og del litt med deg om du kan.  I tillegg er du kanskje som jeg velsignet med gode venner og mennesker du er glad i. Oppmuntre noen andre! Vær DU en velsignelse for noen!
Det er DERE for meg!!

LOVE, Rannveig

5 kommentarer:

  1. Kjære Rannveig! Vi savner deg også, ingen tvil om det! Gullsmilet var her på fredag! Lykke til på Haydom. Det blir en spennende tur! Klem fra Sidsel

    SvarSlett
  2. Hei.
    Ja, du er savnet. Men tenk, alle de tingene kan vi jo ta når du kommer hjem. Da skal vi sitte her og du kommer til å lengte ut igjen....

    SvarSlett
  3. Vennen, vennen, vennen....Du vet at jeg savner deg,- det snakket vi jo om i natt...men måtte bare skrive det her også: Jeg savner deg sånn!!!! Klemmer deg flat:))

    SvarSlett
  4. Savn går begge veier; sto på badet en dag med klesvask, og jeg - som vanligvis ikke bruker skyllemiddel - hadde brukt litt fra flasken vi "arvet" etter deg. Rebekka kom inn, ble litt rar i fjeset, satt seg på dolokket og sa: Det lukter tante Rannveig her! Nå savner jeg henne masse! En annen dag satt vi med sangboken da vi kom til Lillemanns vise (so ro lillemann). Jeg fikk klar beskjed om at det var tante Rannveig sin sang, så den kunne jeg bare droppe!
    Som du skjønner så er du savnet her - både av små og store -, men vi gleder oss over opplevelsene dine og kjenner at savnet har både en god og en sår side! Nå bruker vi skyllemiddel både titt og ofte! : )Syrran

    SvarSlett
  5. Jeg å savner deg RåeRannveig, selv om du er fysisk nærmere meg enn mange andre. Snart tre uker uten deg!! Ajajaja! Hurra for fellesperiode og jul, det blir knall!!!

    SvarSlett