lørdag 21. mai 2011

Reiselærerens siste reis...

Ja, nå er det bare to dager til jeg igjen setter retning mot Nairobi. Jeg har de tre siste ukene vært i Arusha som lærer for to gode jenter her. Dette er min siste periode som lærer på reise, og jeg kjenner det litt i magen nå at det er under to mnd igjen til jeg er tilbake til den norske hverdagen. Det skal bli veldig godt å se alle dere gode venner og familie igjen, men jeg kan ikke si annet enn at det blir tungt å forlate Afrika. 

Arusha var det første stedet jeg reiste til som lærer tidlig i høst, og nå avslutter jeg også her. En fin ramme på reisevirksomheten. Foruten jobben, har dagene her i Arusha vært preget av mye god mat både hjemme hos Malmin og Sævre, og på Arushas mange restauranter. Her er det mange tilbud og mange kjekke folk, så dagene har gått veldig fort! Nå stuper jeg inn i de tre travle siste skoleukene i Nairobi og deretter følger avskjedene…

Jeg har ennå ikke landa helt når jeg skal komme hjem i sommer. Er det noen som vil bestige Mount Kilimanjaro med meg???


En av mange koselige middager. Dette er på etiopisk!




Godt det finnes noen etiopiske skikker som sørger for at sinnasultne får det de vil ha...


Hjemmebakt havrekjeks fra Margunn, hjemmelaget bringebærsyltetøy fra Kristin og brunost fra Sveinung og Norge! Ja, jeg blir tatt godt vare på!!


Jeg har mange slike bilder tatt av fotoetusiasten David som dessuten er særs fotogen.


Bursdagsselskap med muffinspynting og utekino.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar