tirsdag 22. mars 2011

HVA HAR VESTLANDSVÆRET Å LÆRE AV ØST-AFRIKAVÆRET?

Dette var et spørsmål som kom opp i tankene mine i natt. Hva med å ta alt regnet som vanligvis kommer i løpet av en uke eller mnd og slippe det ned på en halvtime...? Det virket som det var det som skjedde her i natt i allefall. Jeg våknet opp av en utrolig sterk lyd, og aldri hadde jeg trodd at jeg ville føle behov for ørepropper pga lyden av regn. Og like plutselig som det kom, bråstoppet det. Akkurat som om noen skrudde av en kran. Fasinerende!  
Her har regntiden startet for fullt, og det regner mer enn EN halvtime kan du si... ;) Men jammen er det godt for folket som bor her. De har levd med vannmangel i flere mnd nå, så situasjonen begynte å bli ganske kritisk. Så da får jeg vel bare ta i mot regnet med et stort smil jeg også. 

Sa jeg at jeg akkurat har kommet til Kiabakari? Dette er en nydelig plass nær Viktoriasjøen i Tanzania. Gleder meg til å  se meg rundt her i de neste 4 ukene. 
Tutaonana!

1 kommentar: