tirsdag 15. februar 2011

HELLS GATE


Søndag den 13. februar stod sykkeltur i Hells Gate på programmet. Jeg utstyrte meg med høy solfaktor, mye drikke og lette klær, godt forberedt for en dag i stekende sol og varme. Og på deler av turen var dette helt på sin plass. Vi syklet gjennom flott landskap (inspirasjonen til Lion King er hentet herfra), og vi så både sebraer, vortesvin, Thompsons gaseller, impalaer og perlehøns i stort antall. Noen fikk også se bøffel. Etter å ha tatt en deilig lunsj, fulgte vi en guide ned i ravinene. Han sa at vi nok kom til å få noen dråper, men vi fikk mye mer enn han lovte. Plutselig fosset regnet ned! Det lynte og tordnet!! Og ikke nok med det; det haglet! Store hvite hagl! ..som svei på huden når de traff. Vi søkte ly i noen ravineganger helt til vannet begynte å komme. Det stod skilt som advarte mot flashfloods, så det var bare å komme seg opp igjen så fort vi kunne. Opplevelsen ble nok litt i meste laget for de yngste vi hadde med oss, skummelt, kaldt og vått som det var. Så da vi endelig var oppe igjen, våte til skinnet alle mann, ble noen fraktet i bil tilbake til våre egne biler, mens resten syklet. Ja, ja… Hva kan man egentlig vente seg når man misjonærene drar på tur til Hells Gate?? ;) For meg var dette nok en fantastisk opplevelse. 

















4 kommentarer:

  1. Stilig! Alt jeg går glipp av altså:)

    SvarSlett
  2. Herlig, skummelt og kjempeløye! Rita me tar reprise ein gong du er klar!

    SvarSlett
  3. Ler litt her for meg sjøl når eg ser for meg dokke springe i ly for haggel:)
    Hørtes ut som ein gøy og opplevelsesrik tur!!

    SvarSlett
  4. Haha, så fantastisk:) SÅnne de når dokke drar te Hells Gate ja..og te og med på ein fredag den 13.!!:) Såg ut som dokke hadde de løye då, hehe! Ellinor

    SvarSlett