fredag 24. september 2010

En finfin dag!

Nå har jeg krøpet opp i senga med mac`en, og nyter bilder og inntrykk fra en fantastisk dag! Litt rød på nesa kanskje, men likevel….

 I dag dro NCS Nairobi på skoletur til Ngong Hills. To landcruisere fraktet elever og lærere + + opp til den første toppen. Må berømme to gode sjåfører som fikk oss fram på tross av veier som nesten fikk bilene til å velte et par steder.


 Ngong Hills har fire topper og vi gikk tre av dem! Vi hadde med oss to bevæpnede vakter som skulle beskytte oss mot ville dyr og røvere. Og vi ble passet godt på! Vaktene fikk imidlertidig virkelig trent seg siden elevene våre har et sterkt konkurranseinstinkt og selvfølgelig skulle løpe om kapp opp på hver topp… Med ulltrøyer, militærstøvler og våpenet på ryggen, løp de etter det beste de kunne! Litt av et syn!!




 På en av toppene rastet vi og spiste pizzasnurrer som mellomtrinnet hadde bakt dagen før. Linda og jeg bestakk også vaktene med noen pizzasnurrer slik at jeg fikk låne maskingeværet til den ene vakten. Men slapp av: Han tok selvfølgelig ut ammunisjonen først!!





 Etter en deilig dag ute bar det hjem igjen til 9 dager gamle Elines dåp! Det var høytid! En flott opplevelse å få være med på! Etter dåpen, var det kaker og kaffe og fellesskap med alle de kjekke folka her!

Rett og slett en finfin dag!!

3 kommentarer:

  1. Hei Rannveig!

    For et fantastisk landskap Arika har! Du er utrolig flink til å fortelle om dine opplevelser der! Koselig at du trives så godt og at du har så mange venner!
    Her hjemme har virkelig høsten kommet nå, og vi har benyttet helgen på å rydde utemøbler og annet som skal inn i bodene. Har også plantet litt lyng og annet div. ute for å gjøre det litt koselig før vinteren setter inn. Jeg trives kjempe godt på jobben, og skal hilse deg fra Kari som du jobbet sammen med i butikken på torvet! Nå er det bare en uke igjen, og så begynner høstferien! Guttene gleder seg til det, og Bård skal ta seg noen dager fri. Tiden går så utrolig fort, jeg synes at det akkurat har vært sommerferie!

    Klem fra Hilde Kathrine, Bård,Kristian,Fredrik og Anders.

    SvarSlett
  2. Hei Rannveig!
    Jeg gleder meg med deg over det du får oppleve/erfare i Afrika. Dessuten er jeg jo bittelitt "medskyldig" i at du er der, er jeg ikke?
    Og så må jeg bekjenne at jeg har "stjålet" det James Bond-damebildet. Tøft!
    Beste hilsen
    onkel Terje - og tante Eli, da.
    (Jeg prøvde å sende omtrent dette for noen dager siden, men det ser ikke ut til at det kom med. Prøver igjen)

    SvarSlett
  3. Ja, tiden går utrolig fort, Hilde!! Har akkurat kommet hjem fra høstferie og skal virkelig få sving på uteplassen nå, slik at varme dagene/kveldene kan nytes skikelig!
    Onkel Terje - du er i høyeste grad medskyldig!! ..kanskje mest i den forstand at jeg skylder deg en stor TAKK!! Dette er virkelig livet for meg!!

    SvarSlett