mandag 19. juli 2010

COUNTDOWN…

Nå er det ikke mange dagene igjen, og nedtellingen til 31. juli har begynt. Status pr dags dato er:

  •       Tingene er pakket!
  •      Tingene er lagret!
  •      Møbler er lagret!
  •      Møbler er solgt!
  •       Leilighet er vasket!
  •      Leilighet er overlevert!
  •      Alle vaksiner er tatt!!!
  •      Bursdag er feiret!
  •      Barnecamp er gjennomført!
  •      Bilen er solgt!
  •      Bilen er overlevert!
  •      Posten er omadressert!
  •      Folkeregisteret er informert!
  •      Skatteetaten er informert!
  •      Lånekassen er informert!
  •      Nav utland er informert!
  •      Forsikringer er sagt opp (Ja, jeg har nye…!)!
  •      Internasjonalt sertifikat er skaffet!
  •      Reiseapotek er skaffet!
  •      Flybilletten er printet ut!
  •      Minner med venner og familie samles kontinuerlig!!!!!

Noe jeg har glemt? Anyone?

Dette er en minnerik sommer!
Først må jeg bare takke alle som kom på grillfesten min! Det var utrolig koselig for meg!! ..og innbringende! – Tuuuusen takk for flotte gaver! Jeg er helt overveldet!! Alt er allerede tatt i bruk, og pengene er investert i utstyr til turen; trekk til mac`en, høytalere til mac`en/ iphonen og koffert. 
Også sangene da!! Jeg ble både overrasket, rørt og imponert over bidragene fra Gudrun, Rut, Reidun og Bente!! Tanteungen min Rebekka har sunget på ”Tante Rannveig reiser snart. Og bare MacIntoschen tar hun med seg!” (hennes omskriving..) i hele sommer. Rett og slett en hit! 


Barnecamp huskes også som et høydepunkt med godt over 200 unger i salen hver dag, som fulgte ivrig med på det som ble formidlet. Jeg bare digger det!! At uka ble rundet av med at JEG fikk fly helikopter og kaste ut bøttevis med godterier foran flere hundre forventningsfulle barn (og voksne),  satt ikke akkurat en demper på opplevelsen for min del…

Etter dette har jeg brukt tiden med venner og familie, til å samle gode, deilige, sommerlige, nattlige,  latterlige, dansende, glade minner til å ha med i bagasjen når jeg reiser. Og alt (nesten alt) blir dokumentert med fotoapparatet. Ja, som sagt, nå teller jeg dager…og gruer for alle farvel som står på rekke og rad de neste dagene. Men så… - Da begynner et nytt kapittel med nye opplevelser og minner. Det kribler litt nå!! Snart take-off!!














4 kommentarer:

  1. Så skøy det blir å følge med på blogg. Skulle gjerne blitt med i kofferten :) Noe med Afrika er at man aldig blir ferdig med det, moder jord viser hvem hun er der. Lykke til og jeg skal ha deg med i tanker og følge med på blogg. Husk at en er alltid med deg :)

    Fetter Atle.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en fantastisk reise! At du følger drømmen din er skikkelig kult. Gleder meg til å lese om hvordan det går videre. Klem fra Rachel U.

    SvarSlett
  3. Det skal bli spennende å følge med deg på bloggen, Rannveig:) Du er modig og tøff! Jeg kommer til å savne deg, men er sikker på at dette er riktig for deg nå:)Lykke, lykke til! Klem fra Ellen

    SvarSlett
  4. Aiaiai, nå skjer det snart Rannveig:) Måtte bare innom bloggen din for å sjekke lista de og om jeg har fått med meg alt:) God liste du har!!
    Sees lørdag;)

    SvarSlett