søndag 8. mai 2011

Typisk mannfolk?


Etter turen til Lamu, tenkte Vibeke og jeg at vi skulle unne oss en deilig dag med stell av negler på hender og føtter. For første gang i mitt liv skulle jeg prøve å sette på negler…
Vi hadde bestilt time på en nyåpnet ”beautisaloon” på Karen, og førsteinntrykket var upåklagelig. Naomi skulle ta seg av Vibeke og Kennedy skulle ta seg av meg. Jeg tenkte faktisk ikke noe særlig over at det var en mann skulle legge negler og stelle føttene mine, men tanken slo meg etterhvert…


Hvorfor filet han så hardt og upresist at jeg fikk sår på tre av fingrene? Det ene såret blødde også uten at han reagert…
Hvorfor herdet han neglene på den ene hånden dobbelt så mange ganger som den andre?
Hvorfor var det stygge skiller på neglen som gjorde at jeg ba om neglelakk for å dekke over?
Hvorfor var huden limt fast til neglene?

Jeg gløttet litt bort på Vibeke som fikk den skjønneste behandling og nydelige negler.
Jeg syns kanskje ikke mine var så fine, men etter to timers behandling orket jeg ikke å klage. Hakuna matata, tenkte jeg og flyttet meg forventningsfullt over i en deilig stol med store puter for å motta spa-pedikyr. 


Men massasjen med varme steiner kjentes mer ut som brennmerking. Og mannen tok kanskje kaka da han brukte pimpesteinen helt opp til kneet!!! Det var da Vibeke kom med stjernekommentaren: Typisk mannfolk!!
Uten skam anbefalte mannen meg også på det sterkeste å komme tilbake for Thaimassasje – det hadde han nemlig utdannelse i!!

Det hører med til historien at bare et par timer etter at jeg var ute av salongen, knakk neglene. Dagen etter fikk jeg dermed den beste behandling av Naomi… Nok en god historie fra Africa!! ;)

1 kommentar:

  1. He he ... Ja vennen. Nok en historie å tilføye boka vår dette!!! Tok nok skrekken du, men de deilige putene var som plaster på såret bokstavelig talt. Hakuna matata. Pole pole :-) lots of love
    VibS

    SvarSlett